خواص مکانیکی مواد نانو بلوری

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مکانیک و آدرس mech.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





بهترین نمایش در موزیلا فایر فاکس

hitcounter

 

خواص مکانیکی مواد نانو بلوری

مقدمه
در ۲۹ دسامبر ۱۹۵۹ در موسسه فناوری کالیفرنیا، ریچارد فاینمن سخنرانی تحت عنوان “در آن پایین جای کار بسیاری وجود دارد” ایراد کرد که در آن سخنرانی گفت:
“تک سلول به وجود آورنده انسان حاوی کلیه اطلاعات مربوط به شکل ظاهری و برخی خصوصیات روحی اوست که از والدین خود به ارث می برد. با تقسیم سلولی، این اطلاعات به سلولهای جدید منتقل می شوند. علاوه بر ثبت اطلاعات، این سلولها مانند ماشینهای کوچک کاملا برنامه ریزی شده عمل کرده و قسمتهای مختلف بدن انسان را به گونه ای می سازند که با تعامل دقیق و حساب شده، انسان می تواند به زندگی خود ادامه دهد. حال تصور کنید ما بتوانیم ماشینهای هوشمندی را در این مقیاس تولید کنیم .”
فاینمن در مورد دستکاری و کنترل اشیا در مقیاس کوچک صحبت کرد.
هر ماده ای که تاکنون کشف شده است، مجموعه ای از خواص را از خود نشان می دهد که به ابعاد آن بستگی دارد. خواص حرارتی، خواص ذوبی، خواص مغناطیسی و ساختارهای بلوری همگی می توانند از اندازه ذره تاثیر بپذیرند. هنگامی که هر کدام از مواد (اعم از کامپوزیت ها، پلیمرها، نیمه هادی ها و …) را به صورت متشکل از نانو ذرات بسازیم، زیر مجموعه ای جدید از خواص در آنها ظاهر می شود. در تولید نانو مواد خلوص، تک توزیع بودن، پیوستگی ساختاری و خواص شیمیایی دیگر بسیار با اهمیتند.
خواص مکانیکی در روند کاهش اندازه ذرات از مقیاس میکروسکوپی به محدوده نانو متری، تغییرات شگرف و در عین حال جالبی دارند.
مطالعات اولیه رفتارهای زیر را برای مواد نانو ساختار در مقایسه با مواد درشت دانه معمول نشان دادند:
مدول الاستیک کمتر
سختی و استحکام بالاتر
شیب کمتر و یا حتی منفی در رابطه هال-پچ در منحنی سختی
در این بخش خواص مکانیکی اصلی فلزات نانو بلوری مورد بررسی قرار می گیرند. این خواص عبارتند از: تنش تسلیم، انعطاف پذیری، کرنش سختی، حساسیت به نرخ کرنش و پاسخ دینامیکی، خزش و خستگی.

——————–
بخشی از مقاله «خواص مکانیکی مواد نانو بلوری» را مطالعه کردید. در صورت تمایل میتوانید متن کامل را از لینک زیر دریافت نمایید.

خواص مکانیکی مواد نانو بلوری (461)
حجم فایل : ۶۷۰ KB

رمز فایل : www.daneshju.ir

نویسنده : علیرضا ورپشتی

منبع: (www.Daneshju.ir)

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: دانلود، مقاله، ،
ن : امیر
ت : جمعه 20 بهمن 1391